reklama

Nadpis pod psa

Myslel som, že SME sú seriózne noviny a nie bulvárny plátok. Ale...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ale včera som si všimol medzi najčítanejšími "ekonomickými" článkami jeden s nadpisom "Švédsko vsadilo na budovanie nových jadrových elektrární". Zaujalo ma to - veď vo Švédsku referendum rozhodlo o postupnom odstavovaní jadrových elektrární a prvé dve už odstavili. Otvorím článok - a v ňom sa dočítam, že

"Štvorčlenná vládna koalícia sa dohodla na spoločnom postupe v oblastijadrovej energetiky tak, že počas tohto funkčného obdobia, tedanajdlhšie do roku 2010, vláda nebude odpájať od siete 10 jadrovýchblokov, ale nebude ani diskutovať o výstavbe nových."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teda o budovaní nových jadrových elektrární nemôže byť ani reč! A redakcia serióznych novín dá takémuto článku vyššieuvedený titulok! Aj v sprostom bulvárnom plátku by to bola nehoráznosť, ale tam by ma to netrápilo, tam sú nehoráznosti normou. V serióznych novinách niečo podobné neočakávam ani v článkoch prebraných z tlačovej agentúry - verím, že novinárčina v SME nie je len ctrl-c a ctrl-v, ale že si redaktori preberaný článok aspoň prečítajú a trošičku nad ním porozmýšľajú. Asi som naivný, však?

Zámienkou na tendenčné podanie článku v réžii TASR boli vyjadrenia jedného švédskeho politika, ktoré sa s názorom vlády, ktorej je členom, "mierne" rozchádzajú. Tamojší "Mikolaj" je čerstvý predseda jednej z vládnych strán - pozrel som, aký má asi vplyv. Jeho strana je, pokiaľ ide o počet mandátov, štvrtá (a percentom hlasov ešte o trochu slabšia než u nás KDH), ale v týchto voľbách stratila 20 poslaneckých kresiel a v koalícii hrá prinajlepšom tretie husle... Brať výroky Jana Bjorklunda vážne - to je asi ako brať vážne výroky Jána Slotu (s porovnateľným vplyvom vo vláde). Prepánajána!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pravda, u TASR ma to neprekvapuje, veď tá ani nezverejnila podstatnú časť vysvetleniaministra zahraničných vecí Jána Kubiša, prečo sa na rozdiel od premiéranezúčastnil na recepcii kubánskej ambasády (a hrubo tým skreslila jeho stanovisko). Neprekvapuje ma, že štátna tlačová agentúra sa prepožičiava provládnemu vymývaniu mozgov. Ale nekritické preberanie jej správ denníkom, ktorý považujem za seriózny - to ma skutočne sklamalo...

Alebo sa začína SME podlizovať, aby sa s ním pán premiér znovu rozprávali?

Henrich Pifko

Henrich Pifko

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Architekt, cyklista, bratislavčan, občas naštvaný občan... Zoznam autorových rubrík:  LampáreňTechnológieNeveľmi vážneNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu