reklama

Mám koho voliť

Pred časom som tu (možno trochu naivne) podporil v eurovoľbách Stranu zelených (tú srdiečkovú, nie tú stromčekovú, čo teraz kandiduje) - nie že by som si bol robil ilúzie o nej, ale kvôli pár osobnostiam na jej kandidátke...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Politike som sa tu potom veľmi nevenoval (iba ak žartom), ale teraz mi nedá: aj keď tu nechcem žiadnu stranu podporiť či ohovárať, chcem všetkých vyzvať, choďte voliť! Nenechajte svoj hlas "prepadnúť", lebo tí, čo k voľbám prídu, rozhodnú za vás! A keď sa vám to rozhodnutie nebude páčiť, môžete síce kričať "ja som ich nevolil", ale nič vám to nepomôže. Ponuka je dosť široká a každý (snáď okrem zarytých anarchistov) má možnosť vybrať si stranu, ktorá mu je aspoň v niečom blízka a sympatická a pritom má reálnu šancu dostať sa do parlamentu. Lebo voliť "jednopercentnú" stranu (či čokoľvek pod 5%) má rovnaký výsledok ako neísť voliť vôbec. Protestné "truc-hlasy" môžu pohladkať ego (voliča i voleného), ale iný zmysel nemajú, delenie poslaneckých mandátov nijako neovplyvnia (okrem nepatrného vplyvu na to, koľko hlasov treba na prekonanie 5% hranice). Nepremrhajte svoj hlas na podporu straničiek, ktorých lídri buď nemajú ani toľko sebakritíckosti ako Ľudo Kaník, alebo je zmyslom celej ich účasti vo voľbách práve odčerpanie pár percent "protestných" hlasov odtiaľ, kde by mohli zlepšeniu pomerov napomôcť. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Koho teda voliť? Nechcem tu žiadnu stranu propagovať - aj tak by som málokoho ovplyvnil, väčšina ľudí je už rozhodnutá. Ja stále fandím ochranárskemu hnutiu, aj keď už nemá tú silu a autoritu ako tesne po Novembri, pred ktorým ochranári spolu s kresťanskými aktivistami a pár disidentmi predstavovali jedinú opozíciu komunistickému režimu. Bratislavu Nahlas či sviečkovú demonštráciu dnes už málokto pamätá, ale stále sú medzi nami ľudia, ktorým na "zelených" hodnotách záleží. Nie sú v jednej strane (ponovembrová Strana zelených sa po pár rokoch rozpadla a jej nasledovníci - škoda reči...), ale sú vo viacerých stranách, v stranách s lepším či horším environmentálnym programom, s menšou či väčšou ochotou presadzovať udržateľný život a ochranu prírody. O postoji relevantných politckých strán niečo vypovedá "Envirodotazník", ktorý spracovala CEPTA v spolupráci so S.O.S., a pohľad na kandidátky umožní vytipovť si osobnosti, ktoré v prípade "prekrúžkovania sa" do parlamentu budú presadzovať "zelené" ideály. Stranu, ktorej dáte hlas, si pravdepodobne vyberiete z iného dôvodu než len kvôli týmto (či iným) osobnostiam, no môžete ich podporiť svojím preferenčným hlasom...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja som si vybral. Aj preferovanú stranu, aj osobnosti, ktorým "dám krúžok". Mám víziu, kam by malo Slovensko v budúcnosti smerovať, a v ponuke týchto volieb som našiel niekoľko strán, ktoré by nás k tej vízii mohli priblížiť. Zvolil som si spomedzi nich tú, ktorej najviac dôverujem, a nebol to príliš ťažký výber. Rozhodne to nebola voľba menšieho zla. Verím, že si aj vy dokážete nájsť stranu, kvôli ktorej sa oplatí prejsť tých pár krokov do volebnej miestnosti. Máte hlas, nezahoďte ho!

...

Henrich Pifko

Henrich Pifko

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Architekt, cyklista, bratislavčan, občas naštvaný občan... Zoznam autorových rubrík:  LampáreňTechnológieNeveľmi vážneNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu